Červeno-modré tyče

Kód: MO-MAT0190_M063
71,90 € 59,42 € bez DPH
Do 7 pracovných dní
Môžeme doručiť do:
25.11.2025
Možnosti doručenia
  • Uvádza dieťa do sveta množstva 1–10 a pomenovania čísiel
  • 10 červeno-modrých tyčí pre hmatové aj vizuálne vnímanie kvantity
  • Rozmery tyčí 2,5 × 2,5 × 10–100 cm
  • Precvičovanie radenia podľa dĺžky a pojmov krátky/kratší/najkratší, dlhý/dlhší/najdlhší
  • Praktické aktivity: prenášanie, radenie, vyhľadávanie tyče podľa čísla a skupinové hry
  • Ďalšie možnosti: meranie dĺžok/výšok, priraďovanie číslic, tréning pamäte a rozlíšenie párne/nepárne podľa farieb

Detailné informácie

Podrobný popis

Červeno-modré tyče (1–10)

Pomôcka pre zoznámenie dieťaťa s kvantitou a pomenovaním čísel od 1 do 10. Súbor desiatich červeno-modrých tyčí umožňuje hmatové aj vizuálne prežívanie množstva a porovnávanie dĺžok.

Popis

Súbor obsahuje 10 tyčí s prierezom 2,5 × 2,5 cm a dĺžkach v rozmedzí 10–100 cm. Tyče sa líšia dĺžkou a striedaním červených a modrých dielikov, čo podporuje vnímanie poradia, krátky/dlhý a pomenovávanie jednotlivých dĺžok.

Návod na použitie

Oboznámenie sa s pomôckou

Preneste tyče na koberček. Uchopte ich podobne ako červené tyče – prstami za bočné strany, čím dieťa vníma dĺžku. Ak je tyč príliš dlhá, ukážte zvislé držanie s lakťami pri tele. Pohybujte sa ticho a pomaly.

Tyče rozmiestnite na koberček a nechajte dieťa rovnať podľa dĺžky. Správnosť poradia skontrolujte pomocou najkratšej (červenej) tyče. Poradie a pomenovanie môžete precvičovať opakovaním čísel nahlas: vložte dlaň na dieliky, počítajte a pomenujte tyč („To je tri.“), dieťa po vás opakuje.

Potom premiešajte tyče a zadávajte úlohy typu: „Podaj mi prosím tyč Štyri.“, „Podaj mi prosím tyč, ktorá nasleduje.“, „Podaj mi prosím tyč, ktorá je pred ňou.“

Tyče sa dajú skladať v rôznych vzorcoch – od najkratšej po najdlhšiu, opačne alebo od prostrednej. Vždy používajte všetky tyče, pretože tvoria celok.

Práca v skupine

Ak má aktivita viac detí, vyberie si každé jednu tyč. Podľa dĺžky tyče hovorí svoje „meno“: „Ja som jednotka“, „Ja som päťka“ a pod. Deti najskôr trénujú prenášanie tyčí (napr. sústredenou chôdzou), následne hľadajú svojho suseda tak, aby sa všetky tyče zoradili v rade. Iné dieťa alebo učiteľ potom počíta dieliky nahlas a vykonáva kontrolu.

Tréning pamäti

Po zoradení tyčí vyzvite dieťa, aby zavrelo oči alebo sa otočilo, a skryte jednu tyč. Dieťa háda, ktorá chýba. Neskôr možno odobrať viac tyčí súčasne.

Ďalšie možnosti a hry

  • „Urob toľko krokov, koľko je dielikov na tvojej tyči. A späť!“
  • „Dupni pri každom modrom dielikovi (párne číslice). A späť.“
  • „Poskoč pri každom červenom dielikovi (nepárne číslice). A späť.“
  • Skladanie tyčí do rôznych obrazcov podľa fantázie dieťaťa.
  • Priraďovanie kartičiek so zodpovedajúcimi číslicami.
  • Porovnávanie tyčí (dlhšia x kratšia, viac x menej); neskôr doplniť o znaky < a >.
  • Meranie dĺžky a výšky: aká dlhá je posteľ, stôl, chodba; ktoré tyče siahajú po koleno, pupok, podpazušie a pod.

PÁRNY a NEPÁRNY

Keď dieťa ovláda počítanie dielikov, požiadajte ho, aby pomenovávalo iba červené dieliky (modré mlčia) a naopak iba modré (červené mlčia). Tým sa precvičuje rozlíšenie párnych a nepárnych čísel.

Pokročilé varianty

V pokročilejšej fáze je možné predĺžiť tyč č. 10 o ďalšie dieliky (11, 12, 13 atď.) a zaviesť sčítanie, odčítanie alebo hľadanie párnych a nepárnych hodnôt. Prácu je možné doplniť pracovnými listami, vždy však postupujte od konkrétnej manipulácie s tyčami k abstraktnej práci na papieri.

Dodatočné parametre

Kategória: Matematika
EAN: 8596027001745
Materiál: Drevo
? Odporúčaný vek: 4, 5, 6
Vek: 4 +

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Bezpečnostná kontrola