Farebné doštičky 2 - Rozšírená sada
Kód: MO-SMV0005_S007Podrobný popis
Farebné doštičky – rozšírená sada (11 párov, 22 doštičiek)
Zmyslová Montessori pomôcka určená na rozpoznávanie a párovanie farieb. Sada obsahuje 22 doštičiek v drevenom ráme, usporiadaných do 11 párov rôznych farieb.
Popis sady
Každá doštička má po stranách drevený rám, farebná plocha je uprostred. Sada obsahuje nasledujúce farby:
- červená
- modrá
- žltá
- zelená
- oranžová
- fialová
- ružová
- hnedá
- čierna
- šedá
- biela
Účel pomôcky
Pomôcka podporuje orientáciu dieťaťa vo svete farieb a rozvoj chromatického vnímania. Dieťa páruje rovnaké farby, zoznamuje sa s ich názvami a rozširuje slovnú zásobu. Zároveň si rozvíja cit pre farby a získava schopnosť samostatnej orientácie vo farebnom priestore.
Kontrola chyby je vizuálna: dieťa hodnotí harmóniu alebo disharmóniu párovania. Kontrola chyby je zmysluplná iba vtedy, keď je dieťa schopné rozlišovať farby zrakom.
Vzdelávacie ciele
Priamy cieľ
- orientácia vo svete farieb
- rozvoj chromatického vnímania
Nepriamy cieľ
- príprava na umenie
Odporúčaný vek a poznámky
Odporúčaný vek: od 3 rokov.
Rozšírená sada obsahuje aj názvy jednotlivých farieb. Začíname primárnymi farbami. Sadu "Barevné destičky 2" je vhodné ponúknuť dieťaťu až po zvládnutí "Barevné destičky 1" (základná sada).
Na prácu s doštičkami sú nutné dobré svetelné podmienky. Pri nosení krabice ukážte dieťaťu, ako pridržiavať veko krabice palcami.
Všetky Montessori pomôcky vychádzajú z princípov talianskej pedagogičky Marie Montessori.
Ďalšie pomôcky dostupné pod značkou Moyo Montessori.
Postupy práce
Postup I
- Prácu je možné vykonávať na podložke pri stole alebo na koberci na zemi. Práci predchádza oboznámenie sa s krabicou I, dieťa by malo poznať základné farby.
- Umiestnite krabicu s doštičkami vľavo pred seba. Otvorte veko a položte ho pred krabičku.
- Vyberte 3 páry farebných doštičiek – dva páry známe dieťaťu a jeden pár s novou farbou. Položte ich rozhádzane pred dieťa.
- Dbáme na správny úchop doštičky: vždy za drevený okraj, farebné plochy sa nedotýkame.
- Krabicu zatvoríme. Dieťa hľadá páry rovnakej farby a radí ich zľava doprava pred seba.
- Po spárovaní všetkých 3 párov sa spýtame, či chce dieťa pokračovať; ak áno, dáme spárované doštičky nabok a vyberieme ďalšie 3 páry. Postupne dieťa pracuje so všetkými pármi.
- Po skončení práce krabicu upraceme na miesto.
Postup II
- Pri ďalšej práci pomenovávame farby vetami typu: "To je červená", "Ukáž červenú", "Prikry modrú", "Aká je to farba?" Dieťa pomenováva farby.
- Pri zavádzaní novej farby zameníme vždy jednu známu za neznámu.
- Ak dieťa zvláda farby z krabice I a II, možno prejsť ku krabici III.
Cvičenia a doplnkové aktivity
Ďalšie aktivity predvádzajte až po tom, čo dieťa získa skúsenosť v manipulácii s materiálom a je schopné zrakom rozlišovať farby.
- Hľadanie párov – dieťa priraďuje k doštičkám predmety triedy v rovnakej farbe.
- Hra – dieťa priraďuje k doštičkám predmety (hračky, oblečenie a pod.) v rovnakej farbe.
Dodatočné parametre
| Kategória: | Zmyslová výchova |
|---|---|
| EAN: | 8596027003541 |
| Materiál: | Drevo |
| ? Odporúčaný vek: | 3, 4, 5, 6 |
| Vek: | 3 + |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Diskusia
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
