Seguinovej tabuľky

Kód: MO-MAT0189_M061
85,90 € 70,99 € bez DPH
Do 7 pracovných dní
Môžeme doručiť do:
11.11.2025
Možnosti doručenia
  • Dva drevené rámčeky so zasúvacími doštičkami číslic 1–9
  • 1. sada „-násť“: zasúvaním jednotiek prekrývate nulu pre tvorbu 11–19
  • 2. sada „-cet“: prvá doska 10–50, druhá 60–90, posledný riadok voľný
  • Práca so Seguinovou tabuľkou pre osvojenie číselných symbolov a poradia až do 99
  • Použiteľné spoločne s perlovým materiálom a červeno-modrými tyčami pre znázornenie množstva
  • Varianty aktivity: sčítanie „desať + jedna“, skladanie korálikov, písanie číslic do krupice a kontrola poradia

Detailné informácie

Podrobný popis

Súprava drevených rámikov na výučbu čísel 11–99

Súprava obsahuje dva drevené rámiky s vkladacími doštičkami s číslicami 1–9. Pomôcka slúži na objavovanie čísel druhej desiatky a následne na spájanie množstva s číselnými symbolmi v spolupráci s korálikovým materiálom a Seguinovou tabuľkou.

Popis pomôcky

Súprava je rozdelená do dvoch častí podľa typu číslovania. Doštičky s číslicami 1–9 možno zasúvať do rámika tak, aby prekryli nulu a vytvorili konkrétne číslo.

1. súprava „-násť“

  • Prvá doska má päť riadkov, druhá doska má prvé štyri riadky obsadené číslom 10 (nula ako základ).
  • Posledný riadok na druhej doske zostáva prázdny.
  • Do rámčeka sa zasúvajú doštičky s číslami 1 – 9 a prekrývajú nulu, čím vznikajú čísla 11 – 19.

2. sada „-cet“

  • Na prvej doske sú na jednotlivých riadkoch čísla 10 – 50, na druhej doske potom 60 – 90.
  • Posledný riadok zostáva prázdny.
  • Doštičky s číslami 1 – 9 zasúvaním prekrývajú nulu a tvoria čísla 11 – 99 v príslušných desiatkach.

Použitie pomôcky

Pomôcka sa použije vo chvíli, keď pri práci s Červenomodrými tyčami alebo s Perlovým materiálom „prekročíme“ desiatku. K perlovej desiatke priložíme jednotku a pomenujeme vzniknuté číslo (napr. „jedenásť“). Na osvojovanie odporúčame trojkrokovú metódu: „To je…“, „Kde je…?“, „Čo je to?“

  • Preneste obe dosky z prvej sady na koberček a položte ich vedľa seba.
  • Vezmite doštičku s číslom 1 a zasuňte ju na pozíciu nuly v prvom riadku; povedzte „jedenásť“.
  • Rovnakým spôsobom pokračujte v ďalších riadkoch, potom vyzvite dieťa, aby to vyskúšalo samo.
  • Dôležité: dieťa by malo chápať, že pod jednotkami je nula.

Kontrola správneho prevedenia

Poradie číslic musí byť správne a žiadna doštička s číslicou nesmie prebývať. Rovnaký postup kontroly platí aj pri práci s tabuľkami druhej sady „-cet“.

Obmeny a rozšírenia

  • Pri ukazovaní číslic je možné doplniť slovné vysvetlenie, napr. „Jedenásť. Desať plus jeden je jedenásť.“ (precvičovanie sčítania).
  • Vedľa vzniknutej číslice je možné vyskladať zodpovedajúci počet korálikov z perlového materiálu.
  • Dospelý ukáže na číslicu a spýta sa: „Koľko korálikov budem potrebovať?“ Dieťa vyskladá koráliky podľa čísla.
  • Dospelý môže vyskladať ľubovoľný počet korálikov a dieťa vytvorí alebo ukáže zodpovedajúcu číslicu na doštičke.
  • Aktivitu je možné prepojiť s písaním číslic do krupice na precvičenie grafického vyjadrovania čísel.

Prechod k abstrakcii

Až keď dieťa zvládne prácu s touto konkrétnou pomôckou (tyče, koráliky), je možné prejsť k používaniu kartičiek a tým podporiť prechod od konkrétneho k abstraktnému (číselné symboly na kartičkách).

Dodatočné parametre

Kategória: Matematika
EAN: 8596027001738
Materiál: Drevo
? Odporúčaný vek: 4, 5, 6
Vek: 4 +

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Diskusia

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Povinné polia

Nevypĺňajte toto pole:

Bezpečnostná kontrola