Seguinovej tabuľky
Kód: MO-MAT0189_M061Podrobný popis
Súprava drevených rámikov na výučbu čísel 11–99
Súprava obsahuje dva drevené rámiky s vkladacími doštičkami s číslicami 1–9. Pomôcka slúži na objavovanie čísel druhej desiatky a následne na spájanie množstva s číselnými symbolmi v spolupráci s korálikovým materiálom a Seguinovou tabuľkou.
Popis pomôcky
Súprava je rozdelená do dvoch častí podľa typu číslovania. Doštičky s číslicami 1–9 možno zasúvať do rámika tak, aby prekryli nulu a vytvorili konkrétne číslo.
1. súprava „-násť“
- Prvá doska má päť riadkov, druhá doska má prvé štyri riadky obsadené číslom 10 (nula ako základ).
- Posledný riadok na druhej doske zostáva prázdny.
- Do rámčeka sa zasúvajú doštičky s číslami 1 – 9 a prekrývajú nulu, čím vznikajú čísla 11 – 19.
2. sada „-cet“
- Na prvej doske sú na jednotlivých riadkoch čísla 10 – 50, na druhej doske potom 60 – 90.
- Posledný riadok zostáva prázdny.
- Doštičky s číslami 1 – 9 zasúvaním prekrývajú nulu a tvoria čísla 11 – 99 v príslušných desiatkach.
Použitie pomôcky
Pomôcka sa použije vo chvíli, keď pri práci s Červenomodrými tyčami alebo s Perlovým materiálom „prekročíme“ desiatku. K perlovej desiatke priložíme jednotku a pomenujeme vzniknuté číslo (napr. „jedenásť“). Na osvojovanie odporúčame trojkrokovú metódu: „To je…“, „Kde je…?“, „Čo je to?“
- Preneste obe dosky z prvej sady na koberček a položte ich vedľa seba.
- Vezmite doštičku s číslom 1 a zasuňte ju na pozíciu nuly v prvom riadku; povedzte „jedenásť“.
- Rovnakým spôsobom pokračujte v ďalších riadkoch, potom vyzvite dieťa, aby to vyskúšalo samo.
- Dôležité: dieťa by malo chápať, že pod jednotkami je nula.
Kontrola správneho prevedenia
Poradie číslic musí byť správne a žiadna doštička s číslicou nesmie prebývať. Rovnaký postup kontroly platí aj pri práci s tabuľkami druhej sady „-cet“.
Obmeny a rozšírenia
- Pri ukazovaní číslic je možné doplniť slovné vysvetlenie, napr. „Jedenásť. Desať plus jeden je jedenásť.“ (precvičovanie sčítania).
- Vedľa vzniknutej číslice je možné vyskladať zodpovedajúci počet korálikov z perlového materiálu.
- Dospelý ukáže na číslicu a spýta sa: „Koľko korálikov budem potrebovať?“ Dieťa vyskladá koráliky podľa čísla.
- Dospelý môže vyskladať ľubovoľný počet korálikov a dieťa vytvorí alebo ukáže zodpovedajúcu číslicu na doštičke.
- Aktivitu je možné prepojiť s písaním číslic do krupice na precvičenie grafického vyjadrovania čísel.
Prechod k abstrakcii
Až keď dieťa zvládne prácu s touto konkrétnou pomôckou (tyče, koráliky), je možné prejsť k používaniu kartičiek a tým podporiť prechod od konkrétneho k abstraktnému (číselné symboly na kartičkách).
Dodatočné parametre
| Kategória: | Matematika |
|---|---|
| EAN: | 8596027001738 |
| Materiál: | Drevo |
| ? Odporúčaný vek: | 4, 5, 6 |
| Vek: | 4 + |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Diskusia
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
